czwartek, 16 stycznia 2014

Ciasto marchewkowe

Genialne, wspaniałe, cudowne, MISTRZOSTWO!
Od dawna miałam zamiar zabrać się za to ciasto, jednak zawsze znajdywałam jakie ale...
Tym razem, otrzymałam sprawdzony przepis, więc i przeszkód już nie było. 
Marchewka, ideał mojego dzieciństwa. Przez niektórych znienawidzona, ja ją KOCHAM!
Marchew należy do tanich warzyw, zdrowsza stronę wypieku zapewnia jej słodycz, a temperatura sprawia, że marchew puszcza wodę i ciasto staje się  wilgotne oraz puszyste.
To idealny sposób na wykorzystanie marchewki
Polecam :)


SKŁADNIKI:
-4 jajka
-1 1/2 szklanka cukru
-1 1/4 szklaka oleju
-2 szklanki mąki
-2 łyżeczki sody oczyszczonej
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 łyżeczki cynamonu
-2 szklanki startej marchewki

PRZYGOTOWANIE:
Jajka z dodatkiem cukru utrzeć na puszystą masę. Do miski przesiać mąkę, sodę, proszek, cynamon.Do jajek dodać olej, dokładnie wymieszać a następnie dodać przesiane wcześniej składniki. Na samym końcu dodać startą marchewkę( ja ścierałam na tarce dla dzieci) Piec w 180 st/ ok. 40 min.
Wierzch można: posypać cukrem pudrem, polać lukrem lub polewą, posypać orzechami itp...


2 komentarze:

Popularne posty