środa, 29 stycznia 2014

Babeczki z jabłkami i kruszonką

Usiadłam wygodnie na kanapie, przykryłam się kocem, włączyłam telewizor.
 Siedze. 
Z ręcznikiem na głowie i w za dużej bluzie, oglądam to co lubię i rozmyślam.
Zastanawiałam się, zastranawiam się dalej i wydaje mi się, że to właśnie one wpłyneły na powstanie bloga i rozwijanie mojej pasji.Właściwie to nawet chyba ją zapoczatkowały.                                            PROGRAMY KULINARNE, tak to o nich mowa 
Nie pogardze żadnym, chociaż po obejrzeniu kilku odcinków, a czasami nawet jednego, jestem w stanie stwierdzić, któe sa dla mnie atrakcyjne, a które mniej. Z racji tego, że oglądam ich wiele, postanowiłam rozpoczac cykl opisujący programy kulinarne. Myślę nawet nad tym by utworzyć osobny dział na blogu, ale to wszystko przed nami. Ja zastanowię się nad formą, a wy podsyłajcie propozycje programów. Ja mam kliku faworytów o których bym chciała napisać, czekam również na wasze propozycje ;d
Dziś małe szarlotki w formie babeczek.
Może dzieciaki zaraz wrócą ze szkoły, zmęczony mąż wróci pracy, chcesz zrobić rodzicą przyjemność albo chłopak to łakomczuch, idealne rozwiązanie na słodką przekąskę, deser.
   Zapraszam...


SKŁADNIKI
-1 3/4 szklanki mąki
1/2 szkalnki cukru
-2 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
-szczypta soli
-3/4 szklanki mleka
-1/2 szklanka oleju
-2 jajka
DODATKOWO:
-duże jabłko pokorojone w kostke,
-posiekane orzechy
KRUSZONKA: 
-6 łyżek rozpuszczonego masła
-6 łyżek cukru
-3/4 szklanki mąki
-szczypta cynamonu

PRZYGOTOWANIE
Mąkę i proszek do pieczenia przesiać, dodać cukier i sól. W drugiej miscie wymieszac mleko z olejem i jajkami, Dodać suche składniki do mokrych i dokładnie wymieszac, następnie dodać orzechy i jabłko. Przygotowane ciasto wlać do formy na babeczki(2/3 wysokości). Kruszonką pokryć ciasto, im więcej tym lepiej, w końcu wszyscy lubią kruszonkę :))
Piec w piekarniku, nagrzanym do 180 st/ 20-25 min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty