poniedziałek, 20 maja 2013

Pękające, mocno czekoladowe ciasteczka

Coś za co zabierałam się od dawna, a z racji braku czasu, nigdy nie mogłam skończyć
Główna bolączka tego przepisu, to to, że trzeba odstawić ciasto na 2 godziny do lodówki.nie jestem cierpliwa, nie odczekałabym 2 godzin, dlatego też zajęłam się drugimi ciastkami :)
Nawet nie wiecie jaka była moja radość, gdy spojrzałam do piekarnika i okazało się, że faktycznie zaczynają wyglądać tak, jak powinny <3


SKŁADNIKI:
100 g gorzkiej czekolady
50 g masła/margaryny
50 g cukru
1 jajko
1 żółtko
100 g mąki
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 łyżeczka cynamonu
cukier puder
sól


PRZYGOTOWANIE:

 Czekoladę z masłem/margaryną rozpuścić w kąpieli wodnei i pozostawić do ostygnięcia. Ubić mase z jajka, żółtka i cukru, a po wystygnięciu margaryny dodać ją do tej masy. 
W drugiej misce połączyć mąkę, proszek do pieczenia, kakao, szczypte soli i cynamon, następnie dodać go do wcześniej powstałej masy. Ciasto odstawić na 2 godziny do lodówki, przykryte folią spożywczą. Po odczekaniu, formować z niego kulki i obtaczac mocno w cukrze pudrze. Układac na blaszcze wyłożonej pergaminem w odległości conajmniej 2 cm od siebie. 
Piec w 170 stopniach/ 13 minut, po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić na jakiś czas. Piec na niższych półeczkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty